wtorek, lipca 7

Wpis w intencji ogólnodostępności

Cytat z (_!... no może inaczej...
Cytat z Konstytucji wyjęty:

Art. 53. 1. Każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii. [...]
6. Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do nieuczestniczenia w praktykach religijnych.


Skąd ten cytat? Z powodu tego artykułu na gazeta.pl
Czy przypadkiem próba zablokowania koncertu Madonny dnia 15 sierpnia (święto Matki Bożej Zielnej) z powodu, że terminami pokrywa się z katolickim świętem nie jest łamaniem 53.6 pkt. konstytucji? Dlaczego niektóre osoby związane z polityką i sferą publiczną uważają, że mają prawo dyktować mi co mi wolno a czego nie wolno tego dnia robić? To, że w ich wierze ten dzień jest świętem nie powinno wpływać na moje poczynania. Nikt związany z koncertem nie zmusza innych do uczestniczenia w nim, wręcz przeciwnie, to polityczne kręgi katolików chcą zabronić uczestniczenia mi w tym koncercie!
Czy tak ma wyglądać bezstronność władzy w sprawach religijnych? Czy tak ma wyglądać polska jako kraj bezwyznaniowy gdzie mimo tego, politycy forsują święta katolickie jak leci?

Ale starczy tego, jedyne moje marzenie to móc kiedyś spytać jakiegoś katolickiego szalonego polityka na żywo, czemu szerząc na siłę wiarę łamie konstytucję. Porozmawiajmy o ogólnodostępności...

Od paru lat za oceanem działa serwis hulu.com - umożliwia on oglądanie wielu popularnych amerykańskich seriali i talk-shows za darmochę przez internet z tą uwagą, że legalnie oglądać mogą tylko obywatele USA (program odrzuca połączenia z innych adresów IP). Niedługo hulu.com wchodzi na rynek Wielkiej Brytanii (klik by poczytać) i pewnie nadal będzie zablokowany dla pozostałej części europy. Patrząc na hulu.com, patrząc na podział sklepu iTunes nasuwa mi się pytanie - gdzie ta ogólnodostępność internetu? Jak zmarł Jackson pierwsze co zrobiłem to wpadłem na stronę CNN i obejrzałem chwilę co tam nadaje stacja. Chciałem sprawdzić co o MJ mówią na TVN24, i nagle - niespodzianka - wideotransmisja tylko za opłatą... wróciłem na CNN... Czy o to chodzi w internecie? Medium które miało za zadanie umożliwiać nieograniczony dostęp do informacji, rozrywki etc? TVN jeszcze jakoś zrozumiem, chęć zysku, ale dlaczego takie coś jak Hulu które za darmo udostępnia materiały dzieli użytkowników internetu na lepszych i gorszych?
Cieszę się, że pomysł pakietowania internetu na strony lepsze i gorsze nie przeszedł przez parlament UE...

1 komentarz:

Robert pisze...

Hm... Chrześcijanin znowu zabiera głos;) wiec tak:
15 sierpnia to dla mnie osobiście ważne święto, głównie dlatego że co roku pielgrzymuję pieszo do Częstochowy i z tym świętem wiąże się pewien sentyment. Jako Człowiek wierzący potrafię poradzić sobie ze znalezieniem ciszy i refleksji więc z całą pewnością dla Chrześcijan koncert nie stanowi żadnego zakłucenia ich święta. Co więcej Kościół sam w sobie nie zakazuje Bawić się w Święto. Więc dlaczego Ci Chrześcijanie, którzy lubią Madonnę mieli by tego święta nie świętować na koncercie? nie widze problemu;)

Problem jest tylko jeden. Powoływanie się na wiarę i jej "bronienie" po to, aby się pokazać. I Zgadzam się z Toba, że jest to naruszenie wolności. Szkoda, że osoba, która tak często jest z wolnością kojarzona i która tyle dobrego dla tej wolności zrobiła, ostatnio coraz częściej właśnie takimi wypowiedziami przeciw wolności występuje;)

pozdrawiam