sobota, lipca 4

حي على الصلاة

(Hajja ala as-salah - śpieszcie na modlitwę)
Parę dni temu przeczytałem na gazeta.pl artykuł o jakiejś artystce (pozdrawiam, zbyt leniwy by szukać imienia) która postanowiła w ramach festiwalu przemienić jeden z kominów w Poznaniu na… minaret.
Osobiście? Pomysł świetny!
Ogólna reakcja ludności? Przewidywalna… niestety żyjemy w kraju, gdzie znaczna część społeczeństwa to zatwardziałe ciemnogrodne katole :/ Żal wielki mnie ogarniał gdy czytałem komentarze w stylu „koń trojański islamu” czy „zamach na polskość”… Czasy inkwizycji się skończyły! Ludzie! Koniec z jedyną słuszną wiarą, takie coś już nie istnieje! Świat jest zbyt wymieszany, trzeba być otwartym na to co nas otacza! Ale pal licho komentarze, w Internecie nie trudno o dzieciarnię szukającą rozgłosu ostrymi hasłami. To co mnie najbardziej dobiło to pseudo-intelektualny (jajc, użyłem tego trudnego słowa! Mam nadzieje, że w dobrym miejscu :O) filmik na YT niejakiej grupy krasnali z Poznania (przez małe „k”, prawo do nazywania Krasnali przez duże „K” mają tylko Wrocławskie Krasnale ;) składa się on z 2ch wymieszanych na zmianę motywów – ludzi zgromadzonych przed ów kominem z dywanikami i „modlącymi się” przy akompaniamencie muezina z motywem mowy rabina (prawdopodobnie czytanie Tory, nie wiem, nie znam się) kiedy to ów krasnale „kołyszą” się. Filmik ma mocny tytuł „Prayers” (Modlący się) ew. „Dzielnica Tolerancji/Tolerancja”. Wszystko ok., ale nie rozumiem o co tym ludziom chodziło tworząc to coś… zero w tym jakiegokolwiek przesłania, sedna, czysta (i moim zdaniem całkiem nie na miejscu) parodia z cudzej wiary… Z tego co słyszałem, miało to na celu wyśmiać pomysł minaretu a jedyne co wyśmiało to twórców (a raczej pokazało ich dziecinną stronę) Jeżeli ktoś jest za takimi filmikami (a było trochę komentarzy pozytywnych) to powinien darować sobie jakiekolwiek odzywanie się w tematach typu Madonna na krzyżu w trakcie koncertu czy krzyż z genitaliami… Bo niestety u nas jest taki motyw, że można się śmiać z każdej religii nie licząc naszej własnej…

W jednym, albo w 2ch zdaniach na zakończenie:
1) Więcej kurka dystansu do siebie!
2) Nikt wam nie każe akceptować innych wyznań czy poglądów ale do kurwy nędzy, tolerujcie je i zachowujcie się wobec nich fair!

p.s. Delektuję się właśnie morelą(?) i mając na myśli „delektuję” mam zachwycanie się odkrywaniem na nowo jej smaku i powolnym kąsaniem ostatniej stuki jaka mi została :(

1 komentarz:

Robert pisze...

Hm... ksenofobia jednym słowem. Nie wiem dlaczego przypomniał mi się cytat z Pratchetta "inteligencje tłumu liczy się dzieląć IQ najglupszego jej członka przez liczbę członków tłumu". Wystarczy kilku krzyczących idiotów, aby zagłuszyć wszelki rozsądek, zapewne jest kilku krzykaczy bezrozumnych i cała reszta ludzi, którzy na sprawy patrzą z dobrej perspektywy, jednak zawsze krzykacze głośniej krzyczą;)

pozostaje mocno trzymac się swoich ideałów;)

swoją drogą powoływanie się na wiarę i w imię wiary wyśmiewanie innych, jest pomyłką. Mówię to ja Chrześcijanin;)

pozdrawiam gorąco;)