niedziela, września 21

Cytaty z (_!_) wyjęte

Od jakiegoś czasu postanowiłem w małym kapowniczku zapisywać wszystkie cytaty które są moim zdaniem warte uwagi. Ich pochodzenie jest wszelakie. Postanowiłem co jakiś czas dzielić się nimi i pisać, dlaczego właśnie ten cytat znalazł się w kapowniczku. Zaczynając:

Smoki nigdy nie paliły na stosie, nie torturowały, nie rozpruwały na kawałki i nie nazywały tego moralnością.
"Straż! Straż!" - Terry Pratchett

Jest to jeden z moich najbardziej ulubionych cytatów. Dlaczego mi się podoba? Ponieważ idealnie opisuje spaczenie średniowiecznej europy (patrz: inkwizycje) a i czasami nawet w naszych czasach można czasami wykorzystać ten cytat. No i dowodzi on, że powieści fantasy nie muszą być tylko bajeczkami.

2 komentarze:

Zawzięta pisze...

Powieści Pratchetta, broń Boże, bajeczkami nazwać nie można;)
Autor w świetny sposób wciska w Świat dysku sytuacje żywcem wzięte z naszych miast i ulic.
ale ten jest moim ulubionym:
"Szanse jedne na milion spełniają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć." - Równoumagicznienie
;)

Ruda Zołza pisze...

Fenomenalny cytat :) Kapowniczek taki też już kiedyś założyłam . Ostatnio nawet go odkryłam i znalazłam cytat "Nie odzywaj się, chyba ze możesz ulepszyć ciszę" , który podobno kiedyś wisiał na murze jakiegoś zakonu.